פוקוס על יזמות Leave a comment

נשים מתלבטות לפני שהן נכנסות ליזמות. הן שמות דגש על הבית, הרגש והשילוב של שניהם. הן מתייעצות, ונותנות לתחושות הבטן שלהן להחליט. גברים, לעומתן, חושבים בצורה עסקית. איך מביאים יותר לקוחות, מה צריך לעשות כדי לא ליפול עם ספקים, וכיצד מביאים משקיעים.
יזם יכול להשקיע את כל מרצו במיזם שלו, מתוך הידיעה שהאישה מטפלת במשפחה. בקרב רוב הגברים, משפחה אינה נתפסת כהגשמה עצמית, אלא כהיבט של שייכות ובעלות. רוב הנשים היזמיות נשואות לבעל תומך, או גרושות.
לנשים יזמיות בתחומים מגוונים, מעסקים קטנים ועד ליזמות הגבוהה ביותר, קשה להתנהל עם כסף. הן אינן יודעות לגייס כספים וגם לא לקבל. יזמים זקוקים לכסף כמו לחמצן. אם אינך יודע להסתדר עם כסף, סיכוי ההצלחה שלך קטן הרבה יותר.
גברים חולמים בענק. רובם רוצים להיות ביל גייטס. נשים מציבות לעצמן מטרות נמוכות יותר, אך מטפסות למעלה תוך כדי העשייה.
אישיות של יזם
עסק גדול או עסק קטן יכולים להיחשב לעסק יזמי. לא גודל העסק הוא זה שמעיד על יכולת היזמות, וגם לא העובדה שאדם הוא בעל עסק. יזמות היא אישיות. היכולת לברוא עולם שלם ולבנות מציאות.
קיימים עסקים משפחתיים בהם ממשיכים הילדים את ניהול העסק, תוך שהם “הופכים” אותו. הם בוחנים את השטח ומתחילים לחפש דרכים להגדיל את הקהל. זוהי אסטרטגיית שיווק שלמה, הנקראת יזמות.

כתיבת תגובה