מודלים עסקיים במובייל Leave a comment

אז איך עושים כסף ממובייל? הרי אנשים לא ממש אוהבים לשלם על אפליקציות?… ואתה, השקעת באפליקציה כל כך הרבה כסף, זמן, אנרגיה, יש עוד משקיעים מאחוריך, שרק מחכים לפדות את הרווחים מההבטחה הגדולה שלך… מה עושים? מהו המודל העסקי שיביא להצלחה ורווחים גבוהים בעולם המובייל?
המובייל הוא הפלטפורמה החמה ביותר היום. המגמה בשוק הדיגיטלי היא צמיחה מהירה מאוד של שימוש ברשתות חברתיות וגלישה בכלל באינטרנט יותר ויותר דרך המכשירים הסלולרים ומחשבי הלוח. לכן, אם אתה בונה מודל עסקי למובייל, כדאי שתדע מהם אפיקי הרווח בפלטפורמה הפורחת.
ריכזנו עבורכם את אפיקי הרווח המקובלים ביותר במודל העסקי במובייל:

מכירת שטחי פרסום- מודל עסקי פשוט וקל- מכירת שטח מיועד בתוך האפליקציה, למפרסמים שונים. כמובן, שככל שהאפליקציה שלך מצליחה יותר, יש בה יותר גולשים, יותר אנשים הורידו אותה, כך שטח הפרסום שבידיך שווה יותר ותוכל למכור אותו ברווח גדול יותר. הטמעת הפרסום קלה, זהו באנר שנשתל בתוך האפליקציה בקלות.
סליקת אשראי- מתאים בעיקר לחנויות וירטואליות. אפשרות סליקה ותשלום ישירות דרך האתר. במידה ומשתמשים במודל עסקי זה, מומלץ להתחבר לארנקים אלקטרונים דוגמת פייפל, כדי להקל כמה שיותר על המשתמשים ולאפשר להם לבצע רכישה בקלות ובמהירות.
יצירת לידים- ממש כמו בשיווק אינטרנטי, גם אפליקציות הן דרך נהדרת לאיסוף לידים, על ידי תחרויות או פרסום ישיר בו נדרשים המשתמשים להשאיר פרטים כדי לקבל ערך. מתאים למשל לתחום הייעוץ, הלוואות, משכנתא, רכישת דירה או רכב ועוד…
תמלוגים- מודל שמתאים מאוד למשחקים. זהו המודל של משחקים כגון CandyCrush ודומיה. במודל עסקי זה, על מנת להתקדם במשחק או לקבל בו יתרונות ברורים, רוכשים המשתמשים קרדיטים שונים בצורות שונות ומגוונות. הסליקה מתבצעת לעיתים ישירות דרך חברות הסלולר או ארנקים לאלקטרוניים על מנת לא להכביד על המשתמש ולאפשר לו לבצע את הרכישה במהירות ובקלות.

כתיבת תגובה