הכנת תכנית עסקית למוצר חדש Leave a comment

אם אתה מעוניין להחדיר מוצר חדש לשוק במטרה לעשיית רווחים, אתה עוסק במיזם עסקי, וכדי שתמשיך בהתאם. כי כמו שאומרים, אם אתה לא מצליח לתכנן את העסק שלך, התכנית שלך תיכשל.
קשה מספיק להצליח בפיתוח מוצר חדש, כאשר יש לך תכנית ואתה יודע לאן אתה הולך ולמה. לנוע קדימה באופן עיוור, ללא מחקר או תכנית להצלחה, זאת כמט דרך בטוחה לביצוע טעויות קריטיות, לאבד הרבה זמן וכסף, ובסופו של דבר להיכשל.
תכנית עסקית היא מסמך שמסכם את המטרות התפעוליות והפיננסיות של העסק. היא מכילה את התקציבים המראים כיצד המטרות יתממשו באופן מפורט. בעל עסק שמתחיל מיזם עסקי, כגון החדרת מוצר חדש לשוק, חייב להתחיל עם תכנית מתאימה.
הסיבה החשובה ביותר להכנת התכנית היא גיוס כסף ממשקיעים או לווים. כי פיתוח מוצר מצליח הוא בדרך כלל יקר. יש סיכוי שתצטרך לקבל כסף ממלווים או משקיעים כדי להפוך את הרעיון שלך למוצר ממשי אשר נמכר בהצלחה.
אחת הבעיות העיקריות אשר ניצבות בפני יזם מתחיל, היא חוסר הוודאות לגבי מוצר חדש אותו הוא מבקש להחדיר לשוק. לכן, אחד הכלים שאפשר להיעזר בהם הוא: Google insight for Search. הכלי הזה מסייע לדעת את השיעור היחסי של חיפושי ערך מסוים, במקום מסוים, בזמן מסוים, בעולם.
קל ופשוט להשתמש בכלי זה. אם למשל אתה מחפש את הביקוש לערך: בגדי קיץ, אתה פשוט מקליד את צירוף המילים, ומקבל את המקומות בה בוצעו חיפושים לביטוי, באיזה הקשר, ועוד ניתוחים מגוונים. לכן, אם אתה מעוניין להתחיל במיזם, בדוק אם למוצר קיים ביקוש באזור הספציפי בו אתה מתכוון לפעול, על מנת שתוכל לחסוך כסף רב וזמן יקר.
יעדי התכנית העסקית
כדי שהמוצר החדש יחדור לשוק באיכות מעולה ובצורה חלקה ויהפוך להיות מבוקש, עליך להקפיד על ייצור ופיתוח לשלושת החודשים הקרובים ורצוי לשנה הראשונה, תוך הבאת הלקוחות להתעניין במוצר ולהבין שהוא עומד לשפר את חייהם.
פרסם את המוצר באמצעות אתר האינטרנט שלך, כתוב מאמרים על חשיבותו, ענה על שאלות נפוצות באמצעות צ’ט עם נציג מחלקת השירות שלך או באמצעות פורום עסקי.
פתח שוק סולידי באמצעות מסחר אלקטרוני על מנת למקסם את רווחיך.

כתיבת תגובה